YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book Object
(
[isbn:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] => 978-83-7222-793-5
[ean:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] => 9788372227935
[releaseDate:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] => 2023
[originalTitle:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] => Przedsiębiorczość. Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z
[subtitle:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] =>
[bookInfo:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] => 269 s.
[volume:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] => drugie uaktualnione
[linkToShop:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] => www.norbertinum.pl/sklep/?p=productsMore&iProduct=2177
[allegroLink:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] => allegro.pl/oferta/13437529995
[releasePlace:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] => Lublin
[description:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] =>
Recenzenci:
prof. dr hab. Paweł Czarnecki, MBA, dr h.c. mult.
prof. dr hab. Dariusz Jemielniak
dr hab. Przemysław Czarnek, prof. KUL
dr Janusz Pikulski, prof. WSE
Przedmowy do wydania II:
dr h.c. prof. PL dr hab. inż. Kazimierz W. Krupa
dr Joanna Janiszewska
dr Anna Komarnicka
Konsultacje biznesowe:
Piotr Kusz
dr n. med. Piotr Łukasik, MBA
Krzysztof Urbaniak, MBA
Ryszard Weremczuk, MBA
Kreatywny HR, o czym jest IV rozdział książki, powinien stworzyć inteligentny kontent, szczególnie nowe, indywidualne i elastyczne ścieżki rozwoju, przemyśleć nowe formy zatrudnienia, a także spersonalizowany sposób nagradzania pracowników. Eksperci potwierdzają, że Industry 4.0 i Industry 5.0 są lewarowymi akceleratorami współczesnego świata pozwalającymi inteligentnie odpowiadać na wyzwania i skutecznie wykorzystywać pojawiające się szanse. Robi to już Toyota w ramach koncepcji TANGA oraz TESLA.
Również nowe uaktualnione wydanie monografii „Przedsiębiorczość. Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z” proponuje wiele kreatywnych rozwiązań w tym zakresie.
dr h.c. prof. PL dr hab. inż. Kazimierz W. Krupa
Okazuje się, że na polskim rynku wydawniczym jest to wyjątkowa pozycja, bardzo aktualna i napisana ciekawym, przystępnym językiem, który dla studentów jest bardzo ważny. Wielokrotnie bowiem zdarzało mi się polecać studentom teksty do czytania, które były napisane hermetycznym, naukowym stylem i mimo ich wartości studenci nie mogli przez to przebrnąć. Natomiast podręcznik doktora Szpakowskiego czyta się z zapartym tchem, niczym powieść. Autor prowadzi dialog z czytelnikiem, prowokuje do myślenia i zadaje pytania, na które trzeba sobie samemu znaleźć odpowiedź. Praktyczna wiedza, którą autor się dzieli, może być przydatna dla każdego, a do tego cytuje on ludzi sukcesu i przytacza sławne postaci, mogące służyć za przykłady do naśladowania.
dr Joanna Janiszewska
Jako pierwsza czytelniczka drugiego wydania mogę z prawdziwą przyjemnością polecić tę publikację wszystkim zainteresowanym przedmiotem, a szczególnie młodzieży akademickiej, tym bardziej że edukacja w zakresie przedsiębiorczości jest wyłaniającym się kierunkiem rozwoju postawy przedsiębiorczej na całym świecie, stając się kluczowym czynnikiem w rozwoju korzystnego podejścia do podejmowania nowych przedsięwzięć. Właśnie dlatego wierzę, że książka doktora Szpakowskiego, jako podręcznik akademicki, pozwoli na zwiększenie poziomu intencji przedsiębiorczych młodego pokolenia, stanowi bowiem nie tylko kompendium fachowej wiedzy, ale też praktyczny przewodnik, który może być wykorzystany przez przedsiębiorczych absolwentów do rozpoczęcia działalności gospodarczej.
dr Anna Komarnicka
Spis treści
Wprowadzenie
Introduction
Einführung
Rozdział I
Przedsiębiorczość w Polsce XXI wieku
Wstęp
1.1. Indywidualna działalność gospodarcza – pierwsze kroki
1.2. Dylematy i decyzje związane z otwarciem działalności gospodarczej
1.3. Rola państwa i regulacji prawnych w rozwoju przedsiębiorczości w Polsce
1.4. Rejestracja działalności gospodarczej
1.5. Formalnoprawne uwarunkowania dotyczące prowadzenia działalności gospodarczych w Polsce
1.6. Wybór formy prawnej działalności gospodarczej
1.6.1. Jednoosobowa działalność
1.6.2. Spółki osobowe
1.6.3. Spółki kapitałowe
1.7. Zewnętrzne źródła finansowania inicjatyw gospodarczych
1.8. Skuteczne pozyskiwanie środków na działalność gospodarczą
1.9. Biznesplan
1.10. Badania i analiza danych statystycznych w obszarze przedsiębiorczości w Polsce
Podsumowanie
Zagadnienia kontrolne
Rozdział II
Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem w XXI wieku
Wstęp
2.1. Sprawność i skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.2. Cele, misja oraz informacja umożliwiająca ich realizację w przedsiębiorstwie
2.3. Zarządzanie informacją i wiedzą poprzez nowe technologie
2.4. Kultura i wartości w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.5. Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę
2.6. Komunikacja, motywacja i zaufanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.7. Poprzez cele do misji przedsiębiorstwa
Podsumowanie
Zagadnienia kontrolne
Rozdział III
Informatyzacja zarządzania przedsiębiorstwem w XXI wieku
Wstęp
3.1. Strategie zmian technologiczno-informacyjncych w zarządzaniu przedsiębiorstwem
3.2. Nowoczesne technologie a zarządzanie przedsiębiorstwem
3.3. Systemy informacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem
3.4. Informatyczne systemy zarządzania przedsiębiorstwem
3.5. Zintegrowane Informatyczne Systemy Zarządzania przedsiębiorstwem
3.6. Przywództwo a nowe technologie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
3.7. Informatyzacja zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem
3.8. Sztuczna inteligencja w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Podsumowanie
Zagadnienia kontrolne
Rozdział IV
Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie XXI wieku
Wstęp
4.1. Zasoby ludzkie jako najważniejsze aktywa przedsiębiorstwa
4.2. Perspektywy zarządzania zasobami ludzkimi
4.3. Kompetentne zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnym przedsiębiorstwie
Podsumowanie
Zagadnienia kontrolne
Zakończenie
Ćwiczenia
Bibliografia
Biogramy
[shortDescription:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] =>
Podręcznik zarządzania przedsiębiorstwem w XXI wieku
[format:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] => 170 x 240 mm
[issn:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] =>
[showBuy:YellowCms\Shop\Product\Type\Norbertinum\Entity\Book:private] => 1
[id:YellowCms\Product\Product:private] => 932
[name:YellowCms\Product\Product:private] => Przedsiębiorczość. Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z
[thumb:YellowCms\Product\Product:private] => Okładka Przedsiębiorczość wydanie nr 2.jpg
[price:YellowCms\Product\Product:private] => 47,00
[discountPrice:YellowCms\Product\Product:private] =>
[amount:YellowCms\Product\Product:private] => -1
[attribute:YellowCms\Product\Product:private] => Array
(
[binding] => YellowCms\Shop\Product\Attributes\Binding\Entity\Binding Object
(
[id:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Binding\Entity\Binding:private] => 3
[name:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Binding\Entity\Binding:private] => miękka klejona
)
[discount] =>
[status] => YellowCms\Shop\Product\Attributes\Status\Entity\Status Object
(
[id:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Status\Entity\Status:private] => 2
[name:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Status\Entity\Status:private] => Książka dostępna
[availabilityProduct:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Status\Entity\Status:private] => 1
[description:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Status\Entity\Status:private] => 0
)
[series] =>
[publisher] => YellowCms\Shop\Product\Attributes\Publisher\Entity\Publisher Object
(
[id:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Publisher\Entity\Publisher:private] => 1
[name:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Publisher\Entity\Publisher:private] => Norbertinum
[text:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Publisher\Entity\Publisher:private] =>
[theirId:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Publisher\Entity\Publisher:private] =>
)
[authors] => Array
(
[0] => YellowCms\Shop\Product\Attributes\Author\Entity\Author Object
(
[id:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Author\Entity\Author:private] => 546
[name:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Author\Entity\Author:private] => Mirosław K.
[surname:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Author\Entity\Author:private] => Szpakowski
[photo:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Author\Entity\Author:private] => Mirek Szpakowski.jpg
[discountPaper:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Author\Entity\Author:private] =>
[discountEbook:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Author\Entity\Author:private] =>
)
)
[category] => Array
(
[0] => YellowCms\Shop\Product\Attributes\Category\Entity\Category Object
(
[id:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Category\Entity\Category:private] => 49
[pid:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Category\Entity\Category:private] => 0
[name:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Category\Entity\Category:private] => Ekonomia i zarządzanie
[nameEn:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Category\Entity\Category:private] =>
[favour:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Category\Entity\Category:private] => 1
[text:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Category\Entity\Category:private] =>
[product:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Category\Entity\Category:private] =>
[subCategories:YellowCms\Shop\Product\Attributes\Category\Entity\Category:private] =>
[rabat] =>
[rabatEbook] =>
)
)
[meta_title] => Przedsiębiorczość. Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z
[meta_description] => Mirosław K. Szpakowski, Przedsiębiorczość. Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z
)
)
1
Przedsiębiorczość. Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z
-
Wydanie: drugie uaktualnione
-
Miejsce i rok:
Lublin, Norbertinum, 2023
-
Objętość: 269 s.
-
Format: 170 x 240 mm
-
Oprawa: miękka klejona
-
ISBN: 978-83-7222-793-5
-
EAN: 9788372227935
-
Cena zbytu: 47.00 PLN
-
Status: Książka dostępna
Recenzenci:
prof. dr hab. Paweł Czarnecki, MBA, dr h.c. mult.
prof. dr hab. Dariusz Jemielniak
dr hab. Przemysław Czarnek, prof. KUL
dr Janusz Pikulski, prof. WSE
Przedmowy do wydania II:
dr h.c. prof. PL dr hab. inż. Kazimierz W. Krupa
dr Joanna Janiszewska
dr Anna Komarnicka
Konsultacje biznesowe:
Piotr Kusz
dr n. med. Piotr Łukasik, MBA
Krzysztof Urbaniak, MBA
Ryszard Weremczuk, MBA
Kreatywny HR, o czym jest IV rozdział książki, powinien stworzyć inteligentny kontent, szczególnie nowe, indywidualne i elastyczne ścieżki rozwoju, przemyśleć nowe formy zatrudnienia, a także spersonalizowany sposób nagradzania pracowników. Eksperci potwierdzają, że Industry 4.0 i Industry 5.0 są lewarowymi akceleratorami współczesnego świata pozwalającymi inteligentnie odpowiadać na wyzwania i skutecznie wykorzystywać pojawiające się szanse. Robi to już Toyota w ramach koncepcji TANGA oraz TESLA.
Również nowe uaktualnione wydanie monografii „Przedsiębiorczość. Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z” proponuje wiele kreatywnych rozwiązań w tym zakresie.
dr h.c. prof. PL dr hab. inż. Kazimierz W. Krupa
Okazuje się, że na polskim rynku wydawniczym jest to wyjątkowa pozycja, bardzo aktualna i napisana ciekawym, przystępnym językiem, który dla studentów jest bardzo ważny. Wielokrotnie bowiem zdarzało mi się polecać studentom teksty do czytania, które były napisane hermetycznym, naukowym stylem i mimo ich wartości studenci nie mogli przez to przebrnąć. Natomiast podręcznik doktora Szpakowskiego czyta się z zapartym tchem, niczym powieść. Autor prowadzi dialog z czytelnikiem, prowokuje do myślenia i zadaje pytania, na które trzeba sobie samemu znaleźć odpowiedź. Praktyczna wiedza, którą autor się dzieli, może być przydatna dla każdego, a do tego cytuje on ludzi sukcesu i przytacza sławne postaci, mogące służyć za przykłady do naśladowania.
dr Joanna Janiszewska
Jako pierwsza czytelniczka drugiego wydania mogę z prawdziwą przyjemnością polecić tę publikację wszystkim zainteresowanym przedmiotem, a szczególnie młodzieży akademickiej, tym bardziej że edukacja w zakresie przedsiębiorczości jest wyłaniającym się kierunkiem rozwoju postawy przedsiębiorczej na całym świecie, stając się kluczowym czynnikiem w rozwoju korzystnego podejścia do podejmowania nowych przedsięwzięć. Właśnie dlatego wierzę, że książka doktora Szpakowskiego, jako podręcznik akademicki, pozwoli na zwiększenie poziomu intencji przedsiębiorczych młodego pokolenia, stanowi bowiem nie tylko kompendium fachowej wiedzy, ale też praktyczny przewodnik, który może być wykorzystany przez przedsiębiorczych absolwentów do rozpoczęcia działalności gospodarczej.
dr Anna Komarnicka
Spis treści
Wprowadzenie
Introduction
Einführung
Rozdział I
Przedsiębiorczość w Polsce XXI wieku
Wstęp
1.1. Indywidualna działalność gospodarcza – pierwsze kroki
1.2. Dylematy i decyzje związane z otwarciem działalności gospodarczej
1.3. Rola państwa i regulacji prawnych w rozwoju przedsiębiorczości w Polsce
1.4. Rejestracja działalności gospodarczej
1.5. Formalnoprawne uwarunkowania dotyczące prowadzenia działalności gospodarczych w Polsce
1.6. Wybór formy prawnej działalności gospodarczej
1.6.1. Jednoosobowa działalność
1.6.2. Spółki osobowe
1.6.3. Spółki kapitałowe
1.7. Zewnętrzne źródła finansowania inicjatyw gospodarczych
1.8. Skuteczne pozyskiwanie środków na działalność gospodarczą
1.9. Biznesplan
1.10. Badania i analiza danych statystycznych w obszarze przedsiębiorczości w Polsce
Podsumowanie
Zagadnienia kontrolne
Rozdział II
Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem w XXI wieku
Wstęp
2.1. Sprawność i skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.2. Cele, misja oraz informacja umożliwiająca ich realizację w przedsiębiorstwie
2.3. Zarządzanie informacją i wiedzą poprzez nowe technologie
2.4. Kultura i wartości w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.5. Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę
2.6. Komunikacja, motywacja i zaufanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.7. Poprzez cele do misji przedsiębiorstwa
Podsumowanie
Zagadnienia kontrolne
Rozdział III
Informatyzacja zarządzania przedsiębiorstwem w XXI wieku
Wstęp
3.1. Strategie zmian technologiczno-informacyjncych w zarządzaniu przedsiębiorstwem
3.2. Nowoczesne technologie a zarządzanie przedsiębiorstwem
3.3. Systemy informacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem
3.4. Informatyczne systemy zarządzania przedsiębiorstwem
3.5. Zintegrowane Informatyczne Systemy Zarządzania przedsiębiorstwem
3.6. Przywództwo a nowe technologie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
3.7. Informatyzacja zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem
3.8. Sztuczna inteligencja w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Podsumowanie
Zagadnienia kontrolne
Rozdział IV
Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie XXI wieku
Wstęp
4.1. Zasoby ludzkie jako najważniejsze aktywa przedsiębiorstwa
4.2. Perspektywy zarządzania zasobami ludzkimi
4.3. Kompetentne zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnym przedsiębiorstwie
Podsumowanie
Zagadnienia kontrolne
Zakończenie
Ćwiczenia
Bibliografia
Biogramy