Przedsiębiorczość. Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z
  • Wydanie: drugie uaktualnione
  • Miejsce i rok: Lublin, Norbertinum, 2023
  • Objętość: 269 s.
  • Format: 170 x 240 mm
  • Oprawa: miękka klejona
  • ISBN: 978-83-7222-793-5
  • EAN: 9788372227935
  • Cena zbytu: 47.00 PLN
  • Status: Książka dostępna

Recenzenci:

prof. dr hab. Paweł Czarnecki, MBA, dr h.c. mult.

prof. dr hab. Dariusz Jemielniak

dr hab. Przemysław Czarnek, prof. KUL

dr Janusz Pikulski, prof. WSE

 

Przedmowy do wydania II:

dr h.c. prof. PL dr hab. inż. Kazimierz W. Krupa

dr Joanna Janiszewska

dr Anna Komarnicka

 

Konsultacje biznesowe:

Piotr Kusz

dr n. med. Piotr Łukasik, MBA

Krzysztof Urbaniak, MBA

Ryszard Weremczuk, MBA

 

Kreatywny HR, o czym jest IV rozdział książki, powinien stworzyć inteligentny kontent, szczególnie nowe, indywidualne i elastyczne ścieżki rozwoju, przemyśleć nowe formy zatrudnienia, a także spersonalizowany sposób nagradzania pracowników. Eksperci potwierdzają, że Industry 4.0 i Industry 5.0 są lewarowymi akceleratorami współczesnego świata pozwalającymi inteligentnie odpowiadać na wyzwania i skutecznie wykorzystywać pojawiające się szanse. Robi to już Toyota w ramach koncepcji TANGA oraz TESLA.

Również nowe uaktualnione wydanie monografii „Przedsiębiorczość. Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z” proponuje wiele kreatywnych rozwiązań w tym zakresie.

 

dr h.c. prof. PL dr hab. inż. Kazimierz W. Krupa

 

Okazuje się, że na polskim rynku wydawniczym jest to wyjątkowa pozycja, bardzo aktualna i napisana ciekawym, przystępnym językiem, który dla studentów jest bardzo ważny. Wielokrotnie bowiem zdarzało mi się polecać studentom teksty do czytania, które były napisane hermetycznym, naukowym stylem i mimo ich wartości studenci nie mogli przez to przebrnąć. Natomiast podręcznik doktora Szpakowskiego czyta się z zapartym tchem, niczym powieść. Autor prowadzi dialog z czytelnikiem, prowokuje do myślenia i zadaje pytania, na które trzeba sobie samemu znaleźć odpowiedź. Praktyczna wiedza, którą autor się dzieli, może być przydatna dla każdego, a do tego cytuje on ludzi sukcesu i przytacza sławne postaci, mogące służyć za przykłady do naśladowania.

 

dr Joanna Janiszewska

 

Jako pierwsza czytelniczka drugiego wydania mogę z prawdziwą przyjemnością polecić tę publikację wszystkim zainteresowanym przedmiotem, a szczególnie młodzieży akademickiej, tym bardziej że edukacja w zakresie przedsiębiorczości jest wyłaniającym się kierunkiem rozwoju postawy przedsiębiorczej na całym świecie, stając się kluczowym czynnikiem w rozwoju korzystnego podejścia do podejmowania nowych przedsięwzięć. Właśnie dlatego wierzę, że książka doktora Szpakowskiego, jako podręcznik akademicki, pozwoli na zwiększenie poziomu intencji przedsiębiorczych młodego pokolenia, stanowi bowiem nie tylko kompendium fachowej wiedzy, ale też praktyczny przewodnik, który może być wykorzystany przez przedsiębiorczych absolwentów do rozpoczęcia działalności gospodarczej.

 

dr Anna Komarnicka

 

Spis treści

 

Wprowadzenie

Introduction

Einführung

 

Rozdział I

Przedsiębiorczość w Polsce XXI wieku

Wstęp

1.1. Indywidualna działalność gospodarcza – pierwsze kroki

1.2. Dylematy i decyzje związane z otwarciem działalności gospodarczej

1.3. Rola państwa i regulacji prawnych w rozwoju przedsiębiorczości w Polsce

1.4. Rejestracja działalności gospodarczej

1.5. Formalnoprawne uwarunkowania dotyczące prowadzenia działalności gospodarczych w Polsce

1.6. Wybór formy prawnej działalności gospodarczej

1.6.1. Jednoosobowa działalność

1.6.2. Spółki osobowe

1.6.3. Spółki kapitałowe

1.7. Zewnętrzne źródła finansowania inicjatyw gospodarczych

1.8. Skuteczne pozyskiwanie środków na działalność gospodarczą

1.9. Biznesplan

1.10. Badania i analiza danych statystycznych w obszarze przedsiębiorczości w Polsce

Podsumowanie

Zagadnienia kontrolne

 

Rozdział II

Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem w XXI wieku

Wstęp

2.1. Sprawność i skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem

2.2. Cele, misja oraz informacja umożliwiająca ich realizację w przedsiębiorstwie

2.3. Zarządzanie informacją i wiedzą poprzez nowe technologie

2.4. Kultura i wartości w zarządzaniu przedsiębiorstwem

2.5. Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę

2.6. Komunikacja, motywacja i zaufanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem

2.7. Poprzez cele do misji przedsiębiorstwa

Podsumowanie

Zagadnienia kontrolne

 

Rozdział III

Informatyzacja zarządzania przedsiębiorstwem w XXI wieku

Wstęp

3.1. Strategie zmian technologiczno-informacyjncych w zarządzaniu przedsiębiorstwem

3.2. Nowoczesne technologie a zarządzanie przedsiębiorstwem

3.3. Systemy informacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem

3.4. Informatyczne systemy zarządzania przedsiębiorstwem

3.5. Zintegrowane Informatyczne Systemy Zarządzania przedsiębiorstwem

3.6. Przywództwo a nowe technologie w zarządzaniu przedsiębiorstwem

3.7. Informatyzacja zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem

3.8. Sztuczna inteligencja w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Podsumowanie

Zagadnienia kontrolne

 

Rozdział IV

Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie XXI wieku

Wstęp

4.1. Zasoby ludzkie jako najważniejsze aktywa przedsiębiorstwa

4.2. Perspektywy zarządzania zasobami ludzkimi

4.3. Kompetentne zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnym przedsiębiorstwie

Podsumowanie

Zagadnienia kontrolne

 

Zakończenie

Ćwiczenia

Bibliografia

Biogramy

więcej o książce
zwiń
Polecane

Wspomnienia z posługi duszpasterskiej wśród deportowanych do Kazachstanu.

Felietony i eseje o jagiellońskim duchu miasta Lublina

Zbiór opowiadań, których motywem przewodnim jest emigracja i związane z nią dylematy życiowe bohaterów.

Książka o dojrzewaniu do ojcostwa